خاطرات کاغذی

ببینید | آرتور

«آرتور» یک موریانه‌خوار بومی آفریقا شبیه به انسان که هشت سال سن داشت و در شهر خیالی «الوود»در آمریکا زندگی می‌کرد(صدای آرتو را با صداپیشگی «فریبا شاهین مقدم» می شنیدیم) او دانش‌آموز کلاس سوم ابتدایی مدرسه «لیک وود» بود.
کد خبر: ۱۴۰۷۶۱۴
نویسنده مریم فلاح - گروه رسانه
تعداد بازدید : 11

پدر «آرتور» سرآشپز و مادرش به شغل حسابداری مشغول بود. دو خواهرداشت به نام‌های «دورا» که پیش دبستانی بود و خواهر نوزادی به نام «کیت».

ماجرای هر قسمت حول محور زندگی این پسربچه می گذشت وتعاملات روزمره ای که بین او و دوستان و خانواده‌اش شکل می گرفت.

این کارتون تأکید زیادی داشت بر ارزش آموزشی کتاب‌ها و کتابخانه‌ها،روابط با دوستان و اعضای خانواده، مقابله با مسائل اجتماعی و موارد مرتبط با سلامت و تاثیر آن بر کودکان؛مثلا مرگ یک حیوان خانگی یا بیماری آلزایمر.

مجموعه کارتونی آرتور،براساس سری کتاب‌های «آرتور» نوشته «مارک براون» ساخته شده‌است. گروه کوکی جار و WGBH سال ۱۹۹۴ شروع به تولید آن کردند.

این مجموعه که محصول مشترک آمریکا و کانادا است با239 قسمت تا سال 2023 رتبه طولانی‌ترین زمان پخش را در بین مجموعه‌های پویانمایی برای کودکان در آمریکا را پس از «سیمپسون ها» به دست آورد.

تا به این سال سازندگان موفق شدند 22 فصل از این کارتون پرطرفدار را به پخش برسانند در حالی که همچنان فکر ادامه تولید این انیمیشن را در سر دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها